Hyggemor

fredag den 16. september 2011

Ærtesuppe

Forleden havde Noah bestilt ærtesuppe til afttensmad, så det måtte jeg jo så i gang med. Jeg har aldrig lavet det før, men resultatet blev ganske udemærket synes jeg. Dette er min egen opskrift og rækker fint til 4 voksne personer.

1 mellemstort løg
3 fed hvidløg
1 liter grøntsagsboullion
300 gram frosne ærter
2 dl. piskefløde eller madlavningsfløde
Salt og peber

Løg og hvidløg skæres i tern og svitses i olivenolie i en gryde. Tilsæt grøntsagsboullion og ærter og lad det småkoge et par minutter. Blend med stavblender eller i en blender. Tilsæt fløde, kog op og smag til med salt og peber.
Jeg serverede det suppen med ristede bacontern og hjemmebagt ciabattabrød. En lækker og mættende suppe :-) Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. mums, det lyder lækkert, det skal da prøves - passer fint til den ene kogeblus vi har for tiden ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare friskt og lækkert ud, mmmmmm !
    Knuser

    SvarSlet