Hyggemor

onsdag den 7. september 2011

Efterår

Jeg har været lidt stille herinde på bloggen den seneste tid, men jeg skal nok komme igen.
Efteråret er her og jeg synes faktisk slet ikke at efteråret er så tosset. Hellere nyde det i stedet for, at være ærgerlig over den manglende sommer. Efteråret er sprød frisk luft, skønne farver, kastanjer, modne frugter og indendørs hygge.
Inden længe skal der produceres masser af æblegrød til fryseren af alle de mange hundrede æbler, som der er på vores kæmpe æbletræ. Godt jeg har investeret i en lynhurtig æbleskræller, som samtidig fjerner kernehuset i løbet af ingen tid :-)
Jeg glæder mig også til at lave simremad, som jeg også synes hører efteråret og vinteren til. Sofahygge med ungerne og levende lys og tæpper er bestemt heller ikke at kimse af - jeg elsker det.
Når efteråret kommer går jeg også i "hamstringsmode". Fryseren, skufferne og viktualiekælderen bliver fyldt op. Det er en dejlig følelse at vide, at der er rigeligt mad på lager. Og lur mig, om jeg ikke skal en tur til Ikea for at hamstre bloklys og kronelys ;-)

Hvad er efterår for dig?

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med dig Janni, der er noget hygge over efteråret :-)))

    SvarSlet
  2. Ja, det er nu slet ikke så tosset det dér efterår

    SvarSlet
  3. Jeg er helt med på dit hold søs. Og en del af mit efterår (ihvertfald starten på efteråret)er jo at jeg også begynder at glæde mig til at rykke hjem i lejligheden igen, er faktisk allerede klar nu ;o))

    SvarSlet