Hyggemor

mandag den 5. december 2011

Kokosmakroner

En yndling, som jeg ikke har bagt i nærmest 100 år. Denne opskrift er en jeg har med hjemmefra, hvilket jeg synes er rigtig hyggeligt.

100 gr. smør
2 æg
200 gr. sukker
3 spsk. mel
250 gr. kokosmel

Pisk æg og sukker godt sammen og tilsæt den smeltede og afkølede smør. Pisk mel i og rør til sidst kokosmel i dejen. Sættes på bagepapir med til skeer. Størrelsen på dem bestemmer man jo selv. Der skal være god afstand i mellem, da de flyder lidt ud. Bages ved 200 grader til de er gyldne.
Hvis man, som jeg, er en chokolade gris, så kan mad toppe dem med smeltet mørk chokolade.

8 kommentarer:

  1. Mmmmmmm DE skal prøves!

    Jeg har en muffin-opskrift som du klart skal ha' Hvis disse her er én af dine favoritter, vil du elske de muffins (o;

    Tina

    SvarSlet
  2. Dén opskrift vil jeg rigtig gerne have :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kan så tilføje at jeg har smagt dem og de er rigtig gode :-)

    SvarSlet
  4. Uhhh jeg elsker kokosmakroner, og det er da også bare alt for længe siden jeg har bagt dem.
    Knus

    SvarSlet
  5. Åhhh Janni, du er bare så overskudsagtig....hvem der bare var så heldig:-)

    Lyder lækre, men tvivler desværre på, at jeg når dem inden jul....

    Knus Tine

    SvarSlet
  6. mums - de skal prøves en dag, syn´s stadig det er ærgerligt at du ikke har en print-knap på din blog så man nemt kunne printe alle dine skønne opskrifter ud.
    kh
    Anne

    SvarSlet
  7. Uhm lyder dejligt

    SvarSlet
  8. Anne, der er hjælp på vej :-) Jeg vil nemlig gerne have noget mere orden herinde, så det også er nemmere at finde opskrifterne. Jeg er ikke så go´endnu til blogger, men jeg har allieret mig med søster ;-)

    SvarSlet