Hyggemor

tirsdag den 18. oktober 2011

Et par gode sager.

Der skulle købes vinterstøvler til Noah og Sille i dag, og det blev der, så nu er både støvler (2 par til hver), vinterjakker og flyverdragter i hus. Så vinteren kan bare komme an. Det blev også til et par lange støvler til mig selv. En sand fornøjelse at købe, da jeg ikke har kunne lyne sådan nogle helt op i flere år. Men efter at have tabt de 30 kg, så kan det nu lade sig gøre :-)
Jeg var også lige forbi Søstrene Grene, hvor jeg fandt disse skønne ting:
En stor firkantet kagedåse, som er perfekt til det knækbrød jeg gerne skulle få bagt i dag. En pink dejskraber i en str. jeg manglede, en flot salattang i bambus og ikke mindst små silikoneforme. Formene tænker jeg skal bruges til at lave fyldt chokolade. Jeg har en opskrift på hindbærtrøffel, som kunne være perfekt fyld i noget lækker mørk chokolade...mmmm.
I den spiselige katagori blev det til dette her:
Jeg var en tur hos grønthandleren hvor det bugner med lækre sager, men jeg formåede at begrænse mig. En god posefuld tomater, som skal langtidsbages i ovnen og bruges til bl.a. bruchetta på tapas menuen, som jeg skal lave på lørdag. Ingen tapas menu uden oliven og grønthandleren har de mest lækre af slagsen. De små sorte med sten og nogle store grønne fyldt med hvidløg, det er bare SÅ godt! Gad vide om jeg kan lade dem være helt til lørdag? Jeg tvivler ;-)
Chai teen fandt jeg i Søstrene Grene og den skal gøre godt på de kolde mørke aftener; varm chai te med varm mælkeskum, det er slet ikke så tosset.
I morgen står den på en tur i Zoo med mand og børn. Det glæder jeg mig til for jeg ELSKER Zoo.
God efterårsdag til jer :-)

2 kommentarer:

  1. Fine ting du har købt og ja de små sorte smagte rigtig godt. Håber i får en rigtig hyggelig tur i morgen. Knuser

    SvarSlet
  2. Sikke mange skønne sager. Her er lysten til chai the også begyndt at melde sig, det hører ligesom også årstiden til ;o)) Knus

    SvarSlet