Hyggemor

fredag den 6. april 2012

Philipinsk nudelsuppe

Denne rigtig lækre og sunde ret fik vi serveret på mit arbejde en dag, og den måtte også afprøves herhjemme. Man kan jo variere den som man har lyst til med de grøntsager man bedst kan lide.
Her er hvad jeg brugte (4 personer):

2 kogte kyllingebryster
150 gram store rejer
3 gulerødder
3 forårsløg
1 stort løg
2 kinesiske hvidløg eller 4 fed
Ca. 125 gram tørrede nudler
1 liter vand
1 bouillon terning (fisk eller høne)
Soyasauce
Sød chilisauce

Grøntsagerne ordnes og gulerødderne strimles fint eller rives groft. Forårsløgene snittes fint. Løges halveres og skæres i tynde (halve) ringe og hvidløget hakkes fint. Kyllingebrysterne skæres i fine strimler.
Vandet bringes i kog og bouillonterningen tilsættes sammen med soyasauce og sød chilisauce (efter smag). Jeg brugte fiskebouillon og tilsatte desuden saften fra rejerne. Løg og hvidløg steges på en pande til de er gyldenbrune. Nudlerne koges efter anvisning og vandet hældes fra. Det hele puttes i små skåle. Ved spisebordet tager man det man vil have i en dyb tallerken og hælder til sidst den varme supper over. Spises med ske og spisepinde. Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Hold da helt op, hvor ser det lækkert ud.... Selvom jeg normalt ikke er begejstret for rejer, fristes jeg da helt til at prøve... Ummmm....god påske:-)

    SvarSlet
  2. Den må jeg prøve at servere for de to kræsne mennesker her hjemme, og håbe på at den vil blive en lige så stor succes som den, nudelret med de der kyllingekødboller som jeg også fik opskriften af dig af :-)

    SvarSlet